V for Vendetta (2005)

image17Thriller/Drama

Story: Andy Wachowski & Larry Wachowski
Regissör: James McTeigue
Priser: 3 vinster & 16 nomineringar >
Språk: Engelska
Land: UK/USA
Speltid: 132 min

Personligt betyg: 8.0/10
IMDB rating: 8.2/10

Storbritannien har blivit total kontrollerat av rika män, staten och media ansikten. Facistlandet liknar en fängelsehåla där ingen får vara ute på kvällarna. En person som kallar sig själv V(Hugo Weaving) tar kontroll över alla TV frekvenser under ett par minuter då han berättar vad folket måste göra för sin frihet. Evey Hammond(Natalie Portman), en vanlig flicka är jagad av polisen, men träffar V som tar henne till hans boning. Han berättar sin idé hur han ska krossa staten. Evey blir hans trogne kompanjon och får en viktig roll i revolutionen. Hon lär känna V och hans historia som förklarar hatet mot staten. Den 5e november närmar sig, dagen då V uppmanade folket som ville följa honom att då ta aktion för sin frihet en gång för alla.

image16





Tycker du något kan förbättras eller ändras? Då kan du maila mig genom den här länken.

Kommentarer
Postat av: Hannah

haha (a) ja, jag tycker faktiskt att jag fick till det rättså bra! :D skulle bara vilja göra så att reklamen hamnar åt höger, så man slipper ha den i menyn eller under inläggen .. men det har jag ingen aning om hur jag sk göra :P

2008-01-13 @ 11:25:49
URL: http://hsomihg.blogg.se
Postat av: Thessan

Kollar mycket film så de kan vara bra att ha en sida där man får lite filmtips:)
kram på dej

2008-01-13 @ 15:48:26
URL: http://www.bbbbbb.blogg.se
Postat av: Lillepip

jag har sett den ,helt ok!må gott,pip

2008-01-14 @ 12:18:12
URL: http://www.lillepip.blogg.se
Postat av: Zara

Den filmen är riktigt bra måste jag säga! Den är nog en top 5 favorit måste jag säga.

Kram Zazara

2008-01-16 @ 05:33:03
URL: http://zazara.blogg.se
Postat av: Sanna

jaså, det måste du säga?

2008-07-21 @ 10:12:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0